AH Achterberg Steengoedt , Kaat cc, Anke Bot Fotografie, totaalconcept bedrijfsfotografie

Steengoedt bij AH Achterberg

Albert Heijn Achterberg combineert het sterke merk Albert Heijn met het persoonlijke en betrokken ondernemerschap van familie Achterberg, een kruideniersgeslacht dat in 2007 het honderdjarig bestaan vierde en waarvan de vierde generatie in Steenbergen het bedrijf leidt.

Onze opdrachten:
1. Maak voor onze lokale leveranciers in de winkel een eigen en herkenbaar label, met de kernwoorden lokaal, betrouwbaar, exclusief, dichtbij.
2. Maak een corporate magazine. 

Dit project heb ik onwikkeld en uitgevoerd met Karin van Zanten.
De teksten en redactie zijn verzorgd door Gitte Peeters

Magazine Steengoedt AH Achterberg, Anke Bot Fotografie, Kaat cc

Ontwerpen beeldconcept

De portretten van de lokale leveranciers bestaan uit drie componenten: het product, de leverancier en de locatie. We hebben hiervoor een moodboard gemaakt met voorbeelden van houdingen, sfeer, compositie en uitstraling voor de fotoshoot. Daarbij is van elk product een close-up gemaakt met de handen.

Deze twee beelden zijn zo gefotografeerd dat zij bruikbaar zijn in alle signing en in het magazine. Uiteraard voorzien van het Steengoedt logo en een korte passende tekst.  

AH Achterberg, Steengoedt, kaat cc, Anke Bot Fotografie, magazine,

Corporate Magazine

Martin Achterberg komt elke dag naar de winkel voor zijn klanten, zijn medewerkers en het assortiment. Hij houdt van de dynamiek in de winkel, van het sponseren van de omgeving, het verzorgen van de opleidingen zodat jonge mensen kunnen groeien, hij vind het belangrijk dat hij een rol kan spelen in hun ontwikkeling en dat hij kan zoeken naar oplossingen voor klanten wanneer er bijv een product niet leverbaar is.

Waarom een magazine uitgeven? Om een verbinding te maken met de klanten. Om de medewekers zichtbaar te maken. Om te laten zien wat AH betekent in Steenbergen. Om het assortiment van Steengoedt. Om klanten binnen laten kijken in de winkel, bijv wat gebeurt er achter de schermen. Er was genoeg te vertellen om het 96 pagina's tellende magazine te vullen.  

Narrowcasting 

De narrowcasting schermen in de winkel van AH Achterberg worden gebruikt om de verhalen achter de bedrijven van de Steengoedt leveranciers aan het winkelende publiek te tonen. Je maakt kennis met de herkomst van het product, met de eigenaar van het bedrijf en de locatie. Echt dichtbij. 

Big Shopper, Kaat cc,  Anke Bot Fotografie, Anke Bot Fotografie, fotograaf Dordrecht, portretfotografie, bedrijfsfotografie, bedrijfsfotograaf, totaalconcept, beeldtaal, beeldconcept

Big Shopper

Bij de introductie van het label Steengoedt is deze big shopper persoonlijk door Martin Achterberg uitgereikt aan de vaste klanten. Voorzien van het logo en enkele portretten van de leveranciers.
Een mooie manier om de herkenbaarheid te vergroten en klanten te verleiden om Steengoedt producten uit te proberen. De eerste maanden waren de big shoppers veelvuldig in de winkel te zien.

AH Achterberg Steengoedt POS materiaal, kaat cc, Anke Bot Fotografie

POS materiaal

Het beeldmateriaal wordt in de winkel groot gepresenteerd in diverse vormen en op diverse materialen. Daarnaast zijn advertenties gemaakt, aankondigingen etc. Een totaalconcept om het label groot en herkenbaar te maken. 

Martin Achterberg

Eigenaar AH Achterberg

"Creatief, betrouwbaar, snel en vertrouwd. Dat zijn de eerste woorden die me te binnen schieten als ik vertel over de werkwijze van Anke. 

Mijn medewerkers vonden het heel spannend om op de foto te gaan. Van hen hoor ik terug dat je veel humor hebt en dat je ontzettend goed in hele korte tijd de angel uit de spanning weet te halen, waardoor het een leuke ervaring is geworden voor iedereen."