Met bewegende beelden trek je nog meer de aandacht voor jouw onderneming. Bedrijfsfilms zijn een dynamische manier om jouw bedrijf, product of dienst visueel prikkelend te presenteren. Het brengt jouw werk- of productieproces in beeld, neemt je klanten mee voor een kijkje achter de schermen van jouw bedrijf.
Voor een bedrijfsfilm is het eerlijke verhaal op een verhalende manier in beeld brengen mijn leidraad. Daarbij zijn rust en to the point mijn kaders.
Het maken van een bedrijfsfilm is net puzzelen. Alles moet kloppen, er moet voldoende beeld zijn, het verhaal moet logisch zijn en de kijker moet geboeid blijven.
Geregeld werk ik voor het maken van een bedrijfsfilm samen met de communicatieadviseurs van de onderneming of met een reclame bureau. Maar het komt ook voor dat ik het zelf regel samen met de ondernemer.
Ik kom graag met je brainstormen over de mogelijkheden om jouw onderneming op een krachtige manier te laten zien.
Albert Heijn Achterberg uit Steenbergen heeft veel lokale specialiteiten in het assortiment. Dit zijn eerlijke, lekkere en kwalitatief goede producten die vakmanschap uitstralen. Het door Karin van Zanten (Kaat.cc) en mijzelf ontwikkelde label Steengoedt geeft deze ambachtelijke leveranciers en hun producten op velerlei wijzen een podium. Een groot aantal films, die ik daarvoor maakte, draait op de schermen in de winkel en op het eigen youtube kanaal.
Streekmeesters zijn inmiddels een bekend begrip in Supermarkt PLUS 't Lam Dordrecht, PLUS Elbert van den Doel in Gorinchem, PLUS Buning in Stellendam en PLUS Slingerland in Middelharnis.
Het uitgangspunt van PLUS: Goed eten, daar houden we van. Het label Streekmeesters sluit hier op aan en geeft een kijkje achter de schermen met een grote serie films.
In de serie films Werken bij PLUS 't Lam vertellen medewerkers uit diverse functies binnen de supermarkt over de carrière en opleidingsmogelijkheden bij PLUS. Het doel van de korte bedrijfsfilms is om nieuwe medewerkers, stagiaires, BBL- en BOL-leerlingen aan te trekken, carrièremogelijkheden (doorgroei) onder de aandacht te brengen, en het werkgeversmerk te versterken (employer branding).
Voor Van Leeuwen Glasprojecten zijn enkele films gemaakt gericht op het laten zien en beleven van een glasproject. Dit in combinatie met een testimonial van een klant. Hij vertelt wat het werk van VLGP voor hun bedrijf betekent en waarom hij VLGP zeker kan aanbevelen aan potentiële klanten.
Een pitch via film geeft goed weer wie de ondernemer is, wat zij doet en wat dit de klant oplevert. Voor Marian van Olst van Studio Jet maakte ik deze film die verduidelijkt hoe een training eruit ziet en waarin Jet vertelt over haar werk. Het is een visuele uitnodiging om ook mee te doen met haar training.