Buijs Groot Ammers,  Anke Bot Fotografie, fotograaf Dordrecht, portretfotografie, bedrijfsfotografie, bedrijfsfotograaf, portret, bedrijfsreportage, beeldtaal, beeldconcept

Sterke merken hebben een eigen beeldtaal

En dat levert veel op

Kaasboerderij van Schaik, Anke Bot Fotografie, fotograaf Dordrecht, portretfotografie, bedrijfsfotografie, bedrijfsfotograaf, portret, bedrijfsreportage, beeldtaal, beeldconcept, sterk merk, imago

Wat is beeldtaal ?

Foto’s vertellen een verhaal zonder woorden. Beeldtaal.
Foto's spreken en roepen een reactie op.
Hoe jij jezelf en je bedrijf laat zien, heeft direct invloed op jouw klanten en publiek. De eerste indruk zet de toon. Dat doe je maar één keer. Krachtige beelden met een duidelijke beeldtaal leveren veel op: zij versterken en vergroten jouw herkenbaarheid, imago en merkbeleving.

Een sterk merk heeft krachtige beeldtaal

De kernwaarden van je eigen bedrijf en merk, moeten terugkomen in de uitstraling van de foto's, de beeldtaal. Zo wordt de herkenbaarheid van je merk vergroot. Het beeldconcept vormt de basis voor de fotografie. 

Een sterk merk heeft een beeldconcept

Een beeldtaal ontstaat niet zomaar. Hiervoor is het omschrijven van deze taal noodzakelijk. De uitgangspunten voor de beeldtaal worden vastgelegd in een beeldconcept. Hierin staat bijvoorbeeld de sfeer die de beelden moeten uitstralen, of er wel of geen gebruik wordt gemaakt van portretten van het eigen personeel etc. 

Een sterk merk valt op

Herkenbaarheid van je bedrijf onstaat vanuit je beelconcept. Het is de start, maar daarna de handleiding voor de toekomst. Hoe duidelijker er wordt gekozen, hoe herkenbaarder je merk wordt. Je visuele identiteit en je merkbeleving krijgt vorm.

Wat is voor jouw onderneming een krachtig beeld?

Om dat vast te stellen, doorlopen we een aantal stappen. In het klein voor de ZZP-er door middel van een plan voor een éénmalige fotoshoot. En in het groot door het ontwikkelen van een visie op een beeldbank, samen met de communicatiemedewerker van het bedrijf. De basis is hetzelfde, de uitvoering soms wat uitgebreider.
Het bedrijfsverhaal en beeldwensen worden vertaald naar een beeldconcept. Door samen concreet te maken wat jouw merk visueel kan ondersteunen, komen we tot een plan over wat we in beeld brengen, wie daarvoor op de foto gaan en welke producten of middelen we nodig hebben. Klik hieronder voor het stappenplan of ga direct naar het portfolio.

Martin Achterberg

Eigenaar AH Achterberg

"Creatief, betrouwbaar, snel en vertrouwd. Dat zijn de eerste woorden die me te binnen schieten als ik vertel over de werkwijze van Anke. 

Mijn medewerkers vonden het heel spannend om op de foto te gaan. Van hen hoor ik terug dat je veel humor hebt en dat je ontzettend goed in hele korte tijd de angel uit de spanning weet te halen, waardoor het een leuke ervaring is geworden voor iedereen."

Pel 't Lam

Eigenaar PLUS 't Lam

"Anke weet haar foto's steeds weer precies zo te maken als zij deze voor ogen heeft. Ze is gericht op het grote geheel, met oog op de details. Alles klopt.

Ons label Streekmeesters heeft zij letterlijk een eigen gezicht gegeven, door sprekende portretten en films, die laten zien waar onze lokale producten vandaan komen.

En voor ons eigen PLUS magazine levert zij afwisselende en hoge kwaliteit beelden. Anke is al vele jaren onze 'huisfotograaf'. ‚Äč"

Sandra Roijers

communicatie specialist Bouwend Nederland

"Ik vind het meest waardevol aan portretten als mensen op de foto staan zoals ze echt (naturel look) zijn, ongeacht of dit nu een spontaan of zakelijk portret is. De kunst van de fotograaf is om dit voor elkaar te krijgen en ik vind dat jij dit goed voor elkaar krijgt.
De samenwerking is prima. Het contact is spontaan en ongecompliceerd."